Powyższe warunki spełnia właściwie każdy sklep internetowy dlatego strony kategorii stały się tak powszechne.
Spis treści artykułu
Pozycje obowiązkowe
Dobrze zaprojektowana strona kategorii w sklepie internetowym powinna zawsze zawierać poniższe dwa elementy:
Nagłówek
Nagłówek (plus ewentualny krótki opis) pozwalający błyskawicznie zidentyfikować zawartość strony. Użytkownicy bardzo nie lubią czuć wątpliwości, czy znaleźli się w odpowiednim miejscu serwisu. Pojawienie się nawet niewielkiej niepewności znacznie obniża komfort użytkowania strony i zmniejsza prawdopodobieństwo dokonania konwersji. Nagłówek i opis powinny być dobrze widoczne, czytelne i możliwie krótkie. Przekaz nagłówka zawsze można wzmocnić za pośrednictwem ikony lub w przypadku strony kategorii danej marki — logotypem( takie rozwiązanie zastosowałem np. projektując kategorie programów Corel Draw). Opis można spróbować uzupełnić zdjęciem przykładowych produktów.
Oferta
Drugim na mojej liście, ale ważniejszym elementem jest sama prezentacja oferty. Musimy pamiętać, że to oferta jest tym, czego klienci przede wszystkim szukają na naszej stronie i to właśnie ona musi być najlepiej wyeksponowana. Warto pamiętać, że użytkownicy odwiedzający naszą stroną mogę korzystać z różnych rozdzielczości ekranu, dlatego warto sprawdzić na jakiej wysokości powinna rozpoczynać się lista produktów.
Co warto rozważyć?
Projektując stronę kategorii warto rozważyć również parę innych elementów. Ja postanowiłem zwrócić na dwa moim zdaniem najbardziej funkcjonale i najczyściej występujące.
Filtr
Filtr zawartości to dobre rozwiązanie w przypadku, gdy w kategorii znajduje się wiele produktów. Nawet jeżeli nie jesteś w stanie wyszczególnić konkretnych cech, które pozwoliłyby stworzyć rozbudowany filtr, zastosuj przynajmniej filtrowanie takich cech jak cena, kolor, rozmiar czy marka producenta.
Tabela z porównaniem
Tabela z porównaniem produktów to element warty rozważenia, gdy na stronie sprzedajmy parę produktów różniących się tylko wybranymi cechami. Rozwiązanie to jest często stosowane np. w sklepach z oprogramowaniem komputerowym lub sprzętem elektronicznym.
Strona kategorii to przeważnie bardzo ważne strony w każdym sklepie internetowym. Z tego powodu na ich projektowanie warto poświęcić naprawdę dużo czasu, a parę elementów, na które zwróciłem uwagę powyżej na pewno nie wyczerpuje listy rzeczy na które należy zwrócić uwagę.
10 thoughts on “Jakie informacje mogą znaleźć na stronie kategorii w sklepie internetowym”
Najważniejsze w sklepie internetowym jest treść czyli opis. Dotyczy się to zarówno opisów produktów, jak i kategorii. Dobrze sformułowana może zrobić dla nas bardzo dużo dobrego.
Trze pamiętać, aby robić opisy unikalne, a nie kopiuj wklej innego.
Świetny artykuł! Mogę dodać, że obecność filtra pozwala użytkownikom oszczędzić czas. Nie wyobrażam sobie normalnego sklepu bez możliwości odfiltrować produkty 🙂
Dokładnie, należy pamiętać o unikalnej treści. Bardzo często sklepy są źle zbudowane, zamiast posiadać 1 zakładkę z towerem i możliwością wyboru np. wagi. Posiadają 5 stron z tym samem tekstem ale różną wagą. I strona już spada z pierwszych miejsc.
Bardzo fajny artykuł. Zgadzam się , że treść w sklepie internetowym powinna być unikalna.
Pozycje obowiązkowe to mocna treść i przejrzystość wizualna. No i wiadomo, dobra oferta 😉 A tabele i filtry to już chyba elementy drugoplanowe, choć wiadomo warto zadbać o każdy szczegół.
Nurtuje mnie pytanie jak ze strony kategorii stworzyc optymalną stronę docelową. Jak wiadomo strony kategorii czesto łapią dobry ruch i sa naturalną stroną docelową – czy warto dodawac do takich stron typowe elementy landing page (korzysci, call2acton itp)?
Filtry są raczej konieczne jeśli chcemy aby strona była przejrzysta i łatwo było znaleźć poszczególne elementy.
Sugerowałbym dodanie jeszcze odpowiednio rozbudowanego opisu kategorii, który wspomagałby proces pozycjonowania przez targetowanie fraz z długiego ogona i wspomaganie budowania topical authority (tego URL kategorii, jak i całej domeny).
Dzięki, postaram się to jak najszybciej dopisać.