Jak zrobić swój pierwszy kurs mailowy

Kursy mailowe inaczej mówiąc e-kursy są świetnym sposobem na zdobycie wizerunku eksperta w swojej niszy, na zbudowaniu swojej publiczności oraz zaangażowania odbiorców na twoim blogu. Popularność zdobywają z jednego powodu, mianowicie są bardzo łatwe do stworzenia, tak naprawdę jesteś w stanie stworzyć swój kurs mailowy w ciągu 1 dnia, aututem jest również to, że taki kurs możesz stworzyć zupełnie za darmo, o czym się przekonasz w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto zrobić kurs mailowy?

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego warto stworzyć kurs mailowy? Tak jak napisałam na początku, kursy mailowe są łatwe w stworzeniu, ale jest jeszcze kilka innych powodów, dla których warto je zrobić.

  1. Kurs mailowy możesz zrobić dosłownie w 1 dzień, łącznie z czasem spędzonym na poznanie oprogramowania do jego tworzenia, czyli systemu do automatycznej wysyłki maili.
  2. Cały twój kurs będzie w pełni zautomatyzowany oznacza to, że raz stworzysz kurs, ustawisz kolejkę maili, a wszystkie osoby, które kolejno będą się zapisywać na twój kurs będą na pełnym automacie dostawiać wszystkie te maile po kolei. Nic nie będziesz musiał robić ręcznie. Niezależnie od tego czy twój kursant zapisz się na kurs, rano, wieczorem, czy rok po opublikowaniu kursu i tak przejdzie twój kurs krok po kroku, ponieważ otrzyma twoje maile.
  3. Każda lekcja czyli maili, który będzie zawierać wiedzę z kursu zostanie dostarczona twojemu klientowi wprost na jego skrzynkę pocztową. Twój kursant nie będzie musiał pamiętać żadnych haseł do platform, e-maila będzie mógł przeczytać na każdym urządzeniu czy to komputerze, tablecie czy nawet smartfonie.
  4. Staniesz się ekspertem w oczach publiczności twojego bloga, z prostej przyczyny, skoro stworzyłeś kurs mailowy tzn., że masz wiedzę w danym temacie, którą oddasz za darmo każdej osobie, która tylko pozostawi swój adres e-mail.

Jakie korzyści wynikną dla Ciebie ze stworzenia kursu mailowego?

Skoro już wiesz, dlaczego warto zbudować kurs mailowy, to teraz wyjaśnię jakie korzyści zdobędziesz dzięki takiemu kursowi. Oczywiście musisz poświęcić trochę czasu na stworzenie kursu i o ile kurs jesteś w stanie stworzyć w ciągu jednego dnia, to musisz go jednak wypromować, co może zająć trochę dłużej. Ale jak już zdobędziesz swoich pierwszy kursantów to:

  1. zbudujesz listę mailingową, osób które insertują się twoją niszą. A co za tym idzie, te osoby w przyszłości mogą stać się twoimi klientami i kupić od Ciebie inne produkty jakie stworzysz;
  2. zbudujesz zaufanie do siebie i swojej wiedzy.
  3. zbudujesz swoją markę i staniesz się ekspertem
  4. zwiększysz zaangażowanie

Ale jak zbudować kurs mailowy ?

Aby zbudować swój pierwszy kurs mailowy potrzebujesz tak naprawdę tylko jednego narzędzia: autorespondera. Oczywiście warto pomyśleć o innych narzędziach np. do promowania kursu mailowego, ale o tym możesz pomyśleć później.

Kurs mailowy to nic innego jak automatyczna wysyłka kolejki maili z wartością. Mógłbyś oczywiście zebrać adresy mailowe i potem wysyłać do wszystkich osób ręcznie każdego maila, ale po co? Z pomocą przychodzą nam autorespondery. Dzięki nim jesteś w stanie ustawić pewną kolejkę pojedynczych maili, które zostaną wysłane do każdego adresata w określonym przez ciebie czasie.

Lekcje kursu możesz wysyłać albo codziennie, co drugi, dziesiaty dzień, a nawet co miesiąc. Wszystko zależy od ciebie. Raz ustawiony autoresponder, działa cały czas. Nie musimy zmieniać i pilnować dnia wysyłki.

Każda lekcja twojego kursu może zawierać:

  • czysty tekst
  • PDFy
  • checklisty
  • zeszyt ćwiczeń
  • arkusze
  • podcasty
  • prezentacje wideo
  • prezentacje ze slajdami

Gdzie stworzyć kurs mailowy – wybór autorespondera.

Na rynku mamy obecnie kilkanaście systemów, które pozwalają nam stworzyć za ich pomocą kurs mailowy. Co mamy do wyboru?

  1. Freshmail – polski system mailingowy.

Zalety:

– autoresponder w darmowej wersji (czyli to co jest nam niezbędne aby zrobić kurs mailowy)

– polski produkt – poradniki i pomoc w języku polskim,

– tworzenie wielu list mailingowych

– monitorowanie liczby odbić, wypisania z listy i zgłoszeń spamu,

– testowanie wysyłki,

– duży wybór szablonów HTLM,

– video-pomoc – krótkie filmy objaśniające daną funkcjonalność,

– Plugin dla WordPress,

– łatwy kreator wiadomości.

Wady:

– darmowe konto ma limit na 500 odbiorców i 2000 e-maily wysłanych miesięcznie,

– problemy z kontami na gmailu

2. Mailchimp.com – zagraniczny system mailingowy.

Zalety:

– darmowe konto do 2000 subskrybentów i 12000 mail wysłanych miesięcznie,

– ponad 100 szablonów HTML,

– możliwość tworzenia własnego szablonu z bloków metodą przeciągnij i upuść,

– Plugin dla WordPress,

– tworzenie i dodawanie kodu własnego szablonu,

– rozbudowany, zaawansowany edytor tekstu,

– dodawanie ikonek social media.

Wady:

brak autorespondera w darmowej wersji,

– panel i pomoc w języku angielskim,

– wysoka cena po przekroczeniu 2.000 odbiorców (30$).

Możemy wykorzystać ten system do stworzenia pierwszego kursu, jednak najpierw będzie trzeba zebrać publiczność na kurs, ustawić konkretne daty wysyłki. Czyli jeśli chciałbyś stworzyć kurs, który będzie wysyłał maile od razu po zapisie kursanta, to ten system nie sprawdzi się w darmowej wersji.

3. Getresponse.pl

Zalety:

– autoresponder

– polski panel,

– możliwość tworzenia ankiet,

– możliwość wykonywania split-testów A/B,

– łatwy kreator wiadomości,

– bardzo rozbudowane statystyki,

– możliwość wysyłania mailingu (jednorazowych wiadomości, poza kolejką maili),

– bardzo duża baza gotowych szablonów newsletterów i zdjęć,

– Plugin dla WordPress.

Wady:

– brak darmowego konta,

– tylko wersja trial na 30 dni,

– brak możliwości poprawiania w edytorze własnych, zaimportowanych szablonów (edycja przed wysłaniem tylko przez HTML).

4. Mailerlite.com/pl

Zalety:

– darmową wersję autorespondera – najważniejszego narzędzia w kursie mailowym,

– dostępna wersja polska,

– prosty w obsłudze edytor szablonów e-mailowych,

– śledzenie czytelników newslattera przy pomocy Google Analytics,

– darmowe konto do 1000 subskrybentów,

– dowolną ilość list mailingowych,

– niski koszt po przekroczeniu 1000 subskrybentów,

– łatwy edytor tworzenia wiadomości za pomocą drag and drop (przeciągnij i upuść).

Jak wygląda system kursu mailowego ?

Już wiesz jakie narzędzie potrzebne jest do zrobienia kursu mailowego, ale jak wygląda cały ten system, który musisz zbudować ?

  1. Kursant musi zapisać się na listę mailingową. Zapis polega na wypełnieniu specjalnie utworzonego formularza, w którym w musi podać swój adres mailowy oraz dodatkowe dane np. imię.
  2. Kursant po wypełnieniu formularza, zostaje dodany do wcześniej utworzonej listy stworzonej w autoresponderze.
  3. Kursant dostaje kolejkę stworzych maili w autoresponderze wprost do swojej skrzynki.

I to wszystko, tak wygląda system kursu mailowego.

Similar Posts