21 komentarzy Jak zrobić kurs mailowy

Kursy mailowe inaczej mówiąc e-kursy są świetnym sposobem na zdobycie wizerunku eksperta w swojej niszy, na zbudowaniu swojej publiczności oraz zaangażowania odbiorców na twoim blogu. Popularność zdobywają z jednego powodu, mianowicie są bardzo łatwe do stworzenia, tak naprawdę jesteś w stanie stworzyć swój kurs mailowy w ciągu 1 dnia, aututem jest również to, że taki kurs możesz stworzyć zupełnie za darmo, o czym się przekonasz w dalszej części artykułu.

Dlaczego warto zrobić kurs mailowy?

Pewnie zastanawiasz się, dlaczego warto stworzyć kurs mailowy? Tak jak napisałam na początku, kursy mailowe są łatwe w stworzeniu, ale jest jeszcze kilka innych powodów, dla których warto je zrobić.

  1. Kurs mailowy możesz zrobić dosłownie w 1 dzień, łącznie z czasem spędzonym na poznanie oprogramowania do jego tworzenia, czyli systemu do automatycznej wysyłki maili.
  2. Cały twój kurs będzie w pełni zautomatyzowany oznacza to, że raz stworzysz kurs, ustawisz kolejkę maili, a wszystkie osoby, które kolejno będą się zapisywać na twój kurs będą na pełnym automacie dostawiać wszystkie te maile po kolei. Nic nie będziesz musiał robić ręcznie. Niezależnie od tego czy twój kursant zapisz się na kurs, rano, wieczorem, czy rok po opublikowaniu kursu i tak przejdzie twój kurs krok po kroku, ponieważ otrzyma twoje maile.
  3. Każda lekcja czyli maili, który będzie zawierać wiedzę z kursu zostanie dostarczona twojemu klientowi wprost na jego skrzynkę pocztową. Twój kursant nie będzie musiał pamiętać żadnych haseł do platform, e-maila będzie mógł przeczytać na każdym urządzeniu czy to komputerze, tablecie czy nawet smartfonie.
  4. Staniesz się ekspertem w oczach publiczności twojego bloga, z prostej przyczyny, skoro stworzyłeś kurs mailowy tzn., że masz wiedzę w danym temacie, którą oddasz za darmo każdej osobie, która tylko pozostawi swój adres e-mail.

Jakie korzyści wynikną dla Ciebie ze stworzenia kursu mailowego?

Skoro już wiesz, dlaczego warto zbudować kurs mailowy, to teraz wyjaśnię jakie korzyści zdobędziesz dzięki takiemu kursowi. Oczywiście musisz poświęcić trochę czasu na stworzenie kursu i o ile kurs jesteś w stanie stworzyć w ciągu jednego dnia, to musisz go jednak wypromować, co może zająć trochę dłużej. Ale jak już zdobędziesz swoich pierwszy kursantów to:

  1. zbudujesz listę mailingową, osób które insertują się twoją niszą. A co za tym idzie, te osoby w przyszłości mogą stać się twoimi klientami i kupić od Ciebie inne produkty jakie stworzysz;
  2. zbudujesz zaufanie do siebie i swojej wiedzy.
  3. zbudujesz swoją markę i staniesz się ekspertem
  4. zwiększysz zaangażowanie

Ale jak zbudować kurs mailowy ?

Aby zbudować swój pierwszy kurs mailowy potrzebujesz tak naprawdę tylko jednego narzędzia: autorespondera. Oczywiście warto pomyśleć o innych narzędziach np. do promowania kursu mailowego, ale o tym możesz pomyśleć później.

Kurs mailowy to nic innego jak automatyczna wysyłka kolejki maili z wartością. Mógłbyś oczywiście zebrać adresy mailowe i potem wysyłać do wszystkich osób ręcznie każdego maila, ale po co? Z pomocą przychodzą nam autorespondery. Dzięki nim jesteś w stanie ustawić pewną kolejkę pojedynczych maili, które zostaną wysłane do każdego adresata w określonym przez ciebie czasie.

Lekcje kursu możesz wysyłać albo codziennie, co drugi, dziesiaty dzień, a nawet co miesiąc. Wszystko zależy od ciebie. Raz ustawiony autoresponder, działa cały czas. Nie musimy zmieniać i pilnować dnia wysyłki.

Każda lekcja twojego kursu może zawierać:

  • czysty tekst
  • PDFy
  • checklisty
  • zeszyt ćwiczeń
  • arkusze
  • podcasty
  • prezentacje wideo
  • prezentacje ze slajdami

Gdzie stworzyć kurs mailowy – wybór autorespondera.

Na rynku mamy obecnie kilkanaście systemów, które pozwalają nam stworzyć za ich pomocą kurs mailowy. Co mamy do wyboru?

  1. Freshmail – polski system mailingowy.

Zalety:

– autoresponder w darmowej wersji (czyli to co jest nam niezbędne aby zrobić kurs mailowy)

– polski produkt – poradniki i pomoc w języku polskim,

– tworzenie wielu list mailingowych

– monitorowanie liczby odbić, wypisania z listy i zgłoszeń spamu,

– testowanie wysyłki,

– duży wybór szablonów HTLM,

– video-pomoc – krótkie filmy objaśniające daną funkcjonalność,

– Plugin dla WordPress,

– łatwy kreator wiadomości.

Wady:

– darmowe konto ma limit na 500 odbiorców i 2000 e-maily wysłanych miesięcznie,

– problemy z kontami na gmailu

2. Mailchimp.com – zagraniczny system mailingowy.

Zalety:

– darmowe konto do 2000 subskrybentów i 12000 mail wysłanych miesięcznie,

– ponad 100 szablonów HTML,

– możliwość tworzenia własnego szablonu z bloków metodą przeciągnij i upuść,

– Plugin dla WordPress,

– tworzenie i dodawanie kodu własnego szablonu,

– rozbudowany, zaawansowany edytor tekstu,

– dodawanie ikonek social media.

Wady:

brak autorespondera w darmowej wersji,

– panel i pomoc w języku angielskim,

– wysoka cena po przekroczeniu 2.000 odbiorców (30$).

Możemy wykorzystać ten system do stworzenia pierwszego kursu, jednak najpierw będzie trzeba zebrać publiczność na kurs, ustawić konkretne daty wysyłki. Czyli jeśli chciałbyś stworzyć kurs, który będzie wysyłał maile od razu po zapisie kursanta, to ten system nie sprawdzi się w darmowej wersji.

3. Getresponse.pl

Zalety:

– autoresponder

– polski panel,

– możliwość tworzenia ankiet,

– możliwość wykonywania split-testów A/B,

– łatwy kreator wiadomości,

– bardzo rozbudowane statystyki,

– możliwość wysyłania mailingu (jednorazowych wiadomości, poza kolejką maili),

– bardzo duża baza gotowych szablonów newsletterów i zdjęć,

– Plugin dla WordPress.

Wady:

– brak darmowego konta,

– tylko wersja trial na 30 dni,

– brak możliwości poprawiania w edytorze własnych, zaimportowanych szablonów (edycja przed wysłaniem tylko przez HTML).

4. Mailerlite.com/pl

Zalety:

– darmową wersję autorespondera – najważniejszego narzędzia w kursie mailowym,

– dostępna wersja polska,

– prosty w obsłudze edytor szablonów e-mailowych,

– śledzenie czytelników newslattera przy pomocy Google Analytics,

– darmowe konto do 1000 subskrybentów,

– dowolną ilość list mailingowych,

– niski koszt po przekroczeniu 1000 subskrybentów,

– łatwy edytor tworzenia wiadomości za pomocą drag and drop (przeciągnij i upuść).

Jak wygląda system kursu mailowego ?

Już wiesz jakie narzędzie potrzebne jest do zrobienia kursu mailowego, ale jak wygląda cały ten system, który musisz zbudować ?

  1. Kursant musi zapisać się na listę mailingową. Zapis polega na wypełnieniu specjalnie utworzonego formularza, w którym w musi podać swój adres mailowy oraz dodatkowe dane np. imię.
  2. Kursant po wypełnieniu formularza, zostaje dodany do wcześniej utworzonej listy stworzonej w autoresponderze.
  3. Kursant dostaje kolejkę stworzych maili w autoresponderze wprost do swojej skrzynki.

I to wszystko, tak wygląda system kursu mailowego.


Kamila Nitschka on Facebook
Kamila Nitschka
Specjalizuję się w Wordpressie od kilku lat. Tworzę strony internetowe w oparciu o WP dla swoich klientów. WordPress wykorzystuje nie tylko do budowy stron internetowych, ale także to budowania platform dla kursów online, sprzedaży kursów mailowych i innych.
Tagi
21 Komentarzy
  1. Hubert Oleszczuk

    Przydatny artykuł – według mnie najlepszy sposób na kurs mailowy to nagranie kilku materiałów video. One dobrze budują relacje, a do tego dziś coraz częściej ludzie wolą słuchać niż czytać. Artykuły po prostu „przelecą” z góry na dół, czytając nagłówki. Video jeżeli włączą, to raczej obejrzą całe, a przynajmniej początek. A ten jeżeli będzie dobry to zachęci do obejrzenia całości 😉
    Hubert Oleszczuk ostatnio opublikował…O czym pisać bloga? Skąd brać inspiracje?My Profile

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Ostatnio na jednej z grup facebookowych było pytanie o formę kursu, czy lepiej zrobić kurs w formie tekstowej czy video. Przyznam, że zaskoczyły mnie odpowiedzi. Sądziłam tak sam jak ty Huber, że wideo jest lepsze, a okazało się że więcej osób woli jednak tekst, a wideo koniecznie z transkrypcją 😉

      Reply
      1. Radek Salak

        Najlepiej to łączyć video i tekst ale jak komuś będzie zależeć to zapozna się z tekstem. A jak ktoś będzie chciał tylko zerknąć to tylko przeleci i teks i video.
        Polecam na początku zapoznanie się z systemem Mailerlite.com/pl jest bardzo łatwy w obsłudze oraz dość tani do konkurencji.
        Radek Salak ostatnio opublikował…Zwrot pieniędzy za zakupy w refunderMy Profile

        Reply
      2. Kamil Bąbel

        Wyższość tekstu nad wideo polega na zasobach czasowych odbiorcy – tekst można przeczytać np. w autobusie i łatwo do niego wrócić. Tekst można też przeskanować, jeśli nie ma czasu na wnikliwe czytanie całości. Poza tym, ludzie mają przekonanie, że oglądanie video zajmuje więcej czasu (chociaż w rzeczywistości jest na odwrót.
        Kamil Bąbel ostatnio opublikował…15 portali z darmową grafiką na bloga, stronę internetową lub do newsletteraMy Profile

        Reply
        1. Kamila Nitschka

          Zgadzam się z Tobą. Dlatego najlepszym rozwiązaniem będzie wstawienie do kursu i treści i wideo.

          Reply
  2. Paula Niewczas

    Dzięki za ten wpis mega dużo wiedzy super !

    Reply
  3. Klaudia

    Świetny wpis, bardzo ciekawy i przydatny. Pozdrawiam

    Reply
  4. Aga

    Sama zastanawiam się nad stworzeniem kursu mailowego w przyszłości. Twój arykuł zdaje się być skarbnicą wiedzy! Na pewno go wykorzystam 🙂

    Reply
  5. Magda-Lekka Zmiana Mamy

    Bardzo fajne zebranie informacji Kamila 🙂 Autoresponder to świetne narzędzie. Można wykorzystać go zarówno przy tworzeniu kursu mailowego, jak i przy wysyłce newslettera (tworząc serię autoresponderów). Możemy w ten sposób przesyłać np. artykuły „na start”, dodatkowe materiały dla osób, które dołączą do listy czy proponować produkty, w ten sposób automatyzując sprzedaż.
    Jeśli chodzi o system do wysyłki to ja używam MailerLite i póki co – jestem zadowolona 🙂 Jest prosty w obsłudze, intuicyjny, na chwilę obecną wystarcza :))

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Dziękuje Magda 🙂 Tak zgadza się, autoresponder jest przydatnym narzędziem i wykorzystać można go do zautomatyzowania biznesu itp. O newsletterach, również będzie wpis.
      Też używam MailerLite i getresponse.

      Reply
      1. Magda-Lekka Zmiana Mamy

        Jestem ciekawa Twojego spojrzenia jeśli chodzi o newsletter. Akurat u siebie też pisałam o tym ostatnio, a co osoba to inna perspektywa 🙂 Więc jestem ciekawa Twojego „ujęcia” tematu 🙂
        Magda-Lekka Zmiana Mamy ostatnio opublikował…Sposoby na budowanie listy mailingowejMy Profile

        Reply
  6. Bartek z PathOfLove.pl

    Dziękuje za przydatne informacje. Właśnie jesteśmy na etapie wymyślania kursów, strategii i możliwości wdrożenia tego wszystkiego.

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Bardzo proszę.

      Reply
  7. blogierka

    Bardzo rzetelny wpis-widać że znasz się na rzeczy 🙂

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Dziękuje 🙂

      Reply
  8. bunkrowiec

    Freshmail jest chyba najlepszy. No i polski 🙂
    bunkrowiec ostatnio opublikował…Międzyrzecki Rejon Umocniony – mieli rozmach…My Profile

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Mam sprzeczne informacje dotyczące freshmaila. W wersji darmowej ma np. tylko jeden autoresponder, więc ciężko by było budować na nim kurs mailowy. Wiem też, że są problemy z wtyczką do osadzania formularzy. Ale oczywiście każdy ocenia wg. siebie 🙂 Fakt, że jest polski to duży plus.

      Reply
  9. Dagna | szczesliwawbiznesie.pl

    Super atykuł! Szkoda, że nie natknęłam się na Twojego bloga wcześniej. Ja na razie używam mailchimpa, bo w getresponse nie było możliwości ustawić checkboxa przy zapisia na newsletter, a podobno jest to wymagane, żeby wszstko było legalnie. Ale ciągle poszukuję systemu idealnego. Do kursu emailowego rzeczywiście będę musiała pomyśleć nad innym programem.

    Reply
    1. Kamila Nitschka

      Dziękuje 🙂
      Przyznam szczerze, że nie wiem czy wymagane jest podanie checboxa. Patrząc na osoby z marketingu, które w tym siedzą dość długo, nie widziałam aby w formularzu miały dodany checkbox. Czasem zdarza się, że jest podpięta polityka prywatności jako ling pod formularzem.

      Nie ma systemu idealnego 😉 każdy ma zalety i wady.

      Reply
  10. Anka

    Bardzo wartościowy wpis, zwłaszcza porównanie programów do tworzenia kursów. Jeśli chodzi o formę to moim zdaniem zależy od tematyki samego kursu. Im poważniejsza tematyka tym lepiej żeby kurs był pisany a nie wideo.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge