Wykorzystaj formularz kontaktowy Contact Form na blogu do budowania pozytywnej relacji.

Formularz kontaktowy na stronie lub blogu jest bardzo ważny. Pomaga nam nawiązać kontakt z potencjalnym klientem, który np. chce u nas kupić reklamę, nawiązać współpracę lub ułatwia czytelnikowi zwróceniem się do nas o pomoc, pochwalenie nas czy naszego bloga, czyli wyrażenie sympatii do nas. Standardowo formularz kontaktowy jest ustawiony jedynie na możliwość wysłania wiadomości do nas. Ale możemy wykorzystać fakt, że ktoś do nas napisał maila za pośrednictwem formularza kontaktowego i nawiązać z tą osobą pozytywną relację. Pokaże ci jak to zrobić.

Pewnie nie raz wysyłałeś wiadomość wykorzystując formularz kontaktowy znajdujący się na danej stronie?, prawda ? W momencie, kiedy czytelnik naszego bloga wyśle do nas wiadomość poprzez formularz kontaktowy pokazuje się informacja, że wiadomość została wysłana i to wszystko, bo niby co chcieć więcej? Pokaże ci jak możesz zbudować pozytywną relacji z nadawcą wysłanej wiadomości. Przedstawię ją w 2 sytuacjach.

Sytuacja 1. Czytelnik wypełnia formularz kontaktowy i na stronie wyświetliła się informacja, że wiadomość została wysłana i czeka na twoją odpowiedź.

Ty jako administrator swojego bloga, możesz dodatkowo poinformować taką osobę, że wiadomość faktycznie do Ciebie dotarła wysyłając jej e-mail potwierdzający. Możesz również podać linki do ciekawych wpisów na twoim blogu w oczekiwaniu, aż odpowiesz na tego maila. Możesz również stworzyć ankietę np. za pośrednictwem Google, pytając o ocenę twojego bloga, twojej pracy, czy coś, by zmienili lub dodali i wstawić ten link do ankiety w wiadomości. Można również dowiedzieć się ciekawych rzeczy na temat kim jest osoba czytająca twojego bloga. Dzięki temu możesz zbadać ciekawe i cenne informacje o czytelniku, twojej pracy itp.

Co jeszcze można wstawić w takiej wiadomości? A np. jakiś swój darmowy ebook, jeśli posiadasz. Albo informację o twoim produkcie w postaci płatnego kursu, jeśli oczywiście masz coś takiego przygotowanego. Ale pamiętaj, że musisz uważać aby czytelnik nie odebrał, że chcesz mu coś wcisnąć celowo i zarobić na, nim.

Sytuacja 2. Czytelnik wysłał wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego, a ty akurat wyjechałeś na urlop i nie masz dostępu do komputera.

Biedny czytelnik będzie czekać na wiadomość, dzień, dwa i być może dłużej. W końcu zacznie się irytować z powodu braku odpowiedzi z twojej strony. Co możesz zrobić?

Można wysłać wiadomość automatyczną z informacją, że wyjechałeś i wracasz za 2 tygodnie i, wtedy odpowiesz na maila. Dodatkowo można podarować już wcześniej wspomniany prezent w postaci ebooka. Nadawca wiadomości na pewno, inaczej do tego podejdzie, a ty nawiążesz dobrą relację, pokazując, że nie olewasz maili, tylko nie jesteś w stanie na nie odpowiedzieć.

Jeśli wydaje ci się, że będziesz musiał wysyłać te odpowiedzi do każdej osoby, która skorzystała z formularza kontaktowego, ręcznie to się grubo mylisz. Zrobimy to automatycznie za pomocą wtyczki WordPress tworzącą formularze kontaktowe.

Najpopularniejszą wtyczką wordpress, która jest stosowana do tworzenia formularza kontaktowego jest wtyczka Contact Form7. Jej zaletą jest prostota w konfiguracji i używania, a dodatkowo posiada wiele funkcji. Dlatego tak wiele osób używa Contat Form na swoich blogach.

Krótkie przypomnienie zalet wtyczki WordPress Contat Form 7:

  •  pobrana 21,606,514 razy
  •  kompatybilna z najnowszą wersją WordPressa – 4.0
  •  ciągła aktualizacja wtyczki – ostatnia 2014-10-16
  •  przetłumaczona na język polski przez Zbigniew Czernik, Daniel Fruzynski, RafalDesign, Bartosz Arendt
  •  przetłumaczona łącznie na 63 języki
  •  prosta w obsłudze i konfiguracji
  •  sporo dodatkowych opcji przy tworzeniu bardziej zaawansowanych formularzy
  •  nie obciąża serwera

Jak widzisz, jest sporo plusów za używaniem formularza kontaktowego Contact Form7, dlatego mój blog również jest wyposażony w nią. I tak wtyczka daje nam możliwość auto odpowiedzi na nadesłane wiadomości z formularza kontaktowego.

Formularz kontaktowy Contact Form daje nam możliwość na wysłanie 2 wiadomości email. Jedną z nich jest wiadomość z treścią od nadawcy. Drugą wiadomość mało, kto używa, a może posłużyć właśnie do auto odpowiedzi wysłanej do nadawcy wiadomości.

Jak już wcześniej wspomniałam konfiguracji formularza kontaktowego jest banalnie prosta i tak jest i w tym przypadku.

Formularz kontaktowy Contact Form7 – tworzenie auto odpowiedzi.

1) Po wejściu w nasz formularz, zjedź niemal na sam dół do sekcji Email (2) i odznacz opcję użyj Email (2)

2) Wypełnij pola:

– DO-, czyli tutaj musi pobrać email osoby, która wypełniła formularz- wpisz <[your-email]>

– OD – tutaj podajemy nasze dane podaj taką składnie imię i nazwisko, nazwę bloga i koniecznie dodaj to w takiej formie – Imię Nazwisko <twój-adres-email@…pl >

– TEMAT – Wiadomość potwierdzająca

-TREŚĆ WIADOMOŚCI możesz napisać:

a) Dziękujemy za wypełnienie formularza. Skontaktujemy się z Państwem w ciągu 24h.

b) Dziękujemy za wypełnienie formularza. Skontaktujemy się z Państwem w ciągu 24h. Mamy do Państwa prośbę, prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety, która pozwoli nam dowiedzieć się co Państwo sądzą o naszej stronie aby ulepszać naszego bloga.

c) Dziękujemy za wypełnienie formularza, muszę jednak poinformować o mojej nieobecności w związku z tym, odpowiedzi udzielę za ok. 2 tygodnie.

zapisz formularz kontaktowy i gotowe.

Tutaj przykład skonfigurowanego formularza kontaktowego Contact Fom7.

 

formularz-kontaktowy-contact-form-konfiguracja

Jeśli uważasz, że wykorzystanie auto odpowiedzi do nawiązania dobrej relacji z czytelnikiem bloga, który zdecydował się wypełnić formularz kontaktowy jest ciekawe, wykorzystaj to na swoim blogu. A, jeśli uważasz, że taki zabieg jest bez sensu, niepotrzebny, napisz w komentarzu o tym. Chętnie poznam Twoje zdanie na ten temat.

Similar Posts