BLOG

strona-ladowania-skuteczna

7 niezbędnych elementów każdej strony lądowania i jak je tworzyć w WordPress


Zastanawiasz się, od czego zacząć budowanie strony lądowania (ang. landing page) do zbierania leadów, promocji kursu online lub produktu? Znalazłeś w Internecie kilkadziesiąt artykułów, które mówią, że strona powinna mieć to i to i kilkanaście innych elementów? A ty wciąż zastanawiasz się czy dać je wszystkie czy może tylko niektóre i jakie? Czytaj dalej, a pokaże Ci jak nie zwariować podczas tworzenia strony lądowania (landing page) i stworzyć ją, aby była skuteczna.


Nie ma idealnego i jednego poradnika, który mówiłby jak ma wyglądać idealna strona lądowania. Nie istnieje też przepis na stronę lądowania, która będzie równie dobrze i skutecznie działać dla wszystkich biznesów, produktów czy nisz. Jeśli ktoś Ci powie, że jego strona lądowania ma konwersję 90% czyli na 100 osób, które wchodzą na stronę 90% zapisuje się np. na listę adresową i wystarczy skopiować jego stronę i Ty również będziesz mieć taką konwersję to delikatnie mówiąc kłamie. Dlaczego? Ponieważ konwersja na stronie lądowania zależy od wielu czynników m.in. od prezentacji produktu, korzyści, nagłówka, zawartości, referencji, komunikatów itp.

Każda strona lądowania będzie kierowana do innej grupy odbiorców, będzie miała inny cel itp.

Jednak istnieją elementy, które wpływają na konwersję i skuteczność strony lądowania. Są niezbędne, jeśli chcesz tworzyć skuteczne strony landing page. Co prawda takich elementów można by było wymienić wiele, jednak teraz omówimy te, które pojawiają się na niemal każdej stronie landing page.

7 niezbędnych elementów strony lądowania.

Każda strona, której celem jest pozyskanie adresów mailowych w zamian za oferowanie darmowego prezentu (lead magnetu, przynęty) musi przyciągnąć uwagę odbiorcy, a następnie tak nim pokierować, aby odbiorca wiedział, że chce naszego produktu, że musi pozostawić nam swoje dane w zamian za to co otrzyma. Każda strona powinna mieć wszystkie (albo większość) elementy, o których przeczytasz za chwilę.

Przykład takiej strony lądowania, której celem jest pozyskanie adresu mailowego w zamian za oferowanie wartościowego np. ebooka.

strony-ladowania-wordpress

1)  Zabójczy nagłówek (headline)

Nie ma nic ważniejszego na stronie lądowania jak nagłówek. Nagłówek jest pierwszym elementem, który widzi osoba wchodząca na stronę. Od nagłówka zależy to czy użytkownik, zainteresuje się naszą ofertą i zechce podjąć dalsze działanie czyli pozostawić dane lub czytać dalej.

Pamiętaj!

  • nagłówek musi zainteresować, zaciekawić, przyciągnąć uwagę odbiorcy.
  • nagłówek nie powinien być bardzo długi, ok. 20 słów w zupełności wystarczy.

Stworzenie takiego nagłówka może zabrać sporo czasu, ale uwierz mi warto podjąć wysiłek i stworzyć idealny nagłówek.

2) Pod nagłówek/podtytuł (sub headline).

Wiele osób, nie korzysta z pod nagłówka. A szkoda, bo dzięki niemu możemy jeszcze bardziej zainteresować odbiorcę i sprawić, że pozostanie dalej na naszej stronie lądowania. Rolą podtytułu jest rozszerzenie i dokładniejsze objaśnienie tego o czym pisałeś w nagłówku.

Pamiętaj

  • pod nagłówek musi znajdować się bezpośrednio pod nagłówkiem,
  • powinien być rozwinięciem lub wyjaśnieniem, doprecyzowaniem nagłówka

3) Obraz lub wideo

Co prawda nie każda strona musi posiadać ten element, wszystko zależy od celu. Nie mniej jednak jeśli twoja strona landing page np. promuje kurs online, PDF, checklisty, ebook to warto pokazać wizualnie ten produkt. Dzięki temu zwiększysz zainteresowanie , co prawda oklepany tekst, ale dobrze wiesz, że obraz mówi więcej niż 1000 słów. Tak samo jest z materiałem wideo. Warto wstawić krótki filmik, który zaciekawi odbiorcę.

Pamiętaj!

  • zdjęcie nie powinno być rozmazane (widoczne piksele);
  • zdjęcie powinno być dostosowane do produktu lub usługi;
  • zdjęcie powinno być wysokiej jakości;
  • wideo musi być wysokiej jakości, najlepiej HD aby nie było efektu rozmycia po zwiększeniu rozmiaru okna.

4) Korzyści oferty,produktu, usługi

Co jeśli nasz nagłówek nie do końca jest zrozumiały dla odbiorcy? Możemy to zmienić, pokazując korzyści naszego produktu. Oczywiście korzyści muszą być odzwierciedleniem tego co obiecujemy w nagłówku. Pewnie nie raz widziałeś na stronach konkurencji wypunktowaną listę. Zastanawiasz się dlaczego nie jest to opis, a krótkie zdania? Ponieważ, taka lista działa lepiej niż długi tekst. Dlatego korzyści najlepiej pokazać jako wypunktowaną listę.

Często się zdarza, ze na stronach wypisane są funkcje produktu, a nie jest to to samo co korzyści jakie wypływają z zastosowania produktu. Klienci zadają sobie pytanie „co ja będę z tego mieć”, a nie ”jakie to ma funkcje”. Dlatego tutaj również musisz poświęcić dłuższą chwilę i zastanowić się jakie korzyści przedstawić.

Pamiętaj!

  • korzyści najlepiej przedstawić za pomocą krótkich zdań;
  • najlepiej przestawić jako lista wypunktowaną, aby łatwo można było przeczytać i aby skupiły na sobie uwagę odbiorcy.

5) Wezwanie do działania czyli CTA

Jest to tak naprawdę drugi najważniejszy element strony lądowania. Można dyskutować czy ważniejszy jest nagłówek czy CTA, dlaczego? Jeśli masz zabójczy nagłówek, ale CTA mało widoczne na stronie, to jest duże prawdopodobieństwo, że odbiorca nie podejmie działania. Źle stworzone wezwanie, wpłynie na zmniejszenie konwersji na stronie. Wezwanie do działania umieszczasz na stronie po to, aby powiedzieć dokładnie co odbiorca ma zrobić w danej chwili, a także uprościć mu możliwość podjęcie decyzji. CTA to to po prostu najczęściej klikane przyciski lub linki tekstowe, jednak bardzo wyraźnie widoczne na stronie, który mówi: „pobierz bezpłatnie ebook”, „rozpocznij bezpłatny okres próbny” itp.

Pamiętaj!

  • CTA powinno być jak najbardziej widoczne na stronie, nie twórz małego CTA, ledwo widocznego;
  • użyj przycisku jako formy CTA zamiast linku, przycisk zwraca większą uwagę
  • użyj kontrastowego koloru niż kolor twojej strony lądowania.

6) Referencja i dowód społeczny (social proof)

Nic tak nie zwiększy zainteresowanie twoim produktem jak zadowoleni klienci. Referencja zwiększą również zaufanie i zwiększy się tym samym wiarygodność twojej marki. Ale jest jeden haczyk, referencja niezależnie w jakiej są postaci muszą być wiarygodne i autentyczne. Często na stronach lądowania można spotkać referencje, które wyglądają tak:

Sytuacja 1)
samo imię np. Karol, bardzo pozytywna opinia, ale brak zdjęcia, brak odnośnika do strony.
Czy sam, widząc takie referencja jesteś w stanie zaufać ? czy raczej, śmiejesz się pod nosem bo wiesz, że to mogą być opinie napisane przez samego autora?

Ale jest jeszcze gorsza sytuacja:

Sytuacja 2) samo imię, zdjęcie, bardzo pozytywna opinia, brak odnośnika do strony.
O ile widząc, zdjęcie nabieramy już zaufania, to wyobraź sobie, że to zdjęcie np. Karola pochodzi z darmowego banku zdjęć. Jeśli korzystasz z takich banków, to z czasem będziesz takie zdjęcia kojarzył.
I tutaj znowu mamy sytuację, że opinia jest napisana przez autora strony.
Powiem Ci coś, co z pewnością Cię zaskoczy. Takie opinie jak w pokazane w sytuacji 2, są umieszczana na stronach dużych, poważnych firm i promowane przez bardzo znane osoby ze świata e-commerce.
Nie mniej jednak, w Twoim przypadku wstawianie na stronie lądowania takich referencji może spowodować utratę klientów.
A co jeśli nie masz opinii klientów, a np. sprzedajesz kursy online? Każdy zaczynał i nie miał referencji, po prostu zbierz je jak najszybciej kiedy już sprzedaż kurs online i dopiero wtedy wstaw je na landing page.

Pamiętaj!

  • dodaj tylko wiarygodne referencje;
  • dodaj do referencji imię, nazwisko, zdjęcie i przynajmniej nazwę firmy swojego klienta.

Strony lądowania na WordPressie?

Strony  lądowania możesz tworzyć za pomocą dedykowanych, zewnętrznych platform, ale jest to opcja płatna np. landingi.pl, leadpages.net. Możesz oczywiście skorzystać z darmowych platform do email marketingu np. mailerlite.com, getresponse.pl. Te narzędzia posiadają wbudowany, prosty kreator landing page. Kreator jest prosty, a to wiąże się z tym, że nie posiada wielu opcji.

Lepszym wyjściem, jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na platformy, jest stworzenie stron w WordPressie. Jeśli prowadzisz już stronę na WP lub masz swojego bloga, a potrzebujesz utworzyć stronę lądowania to wystarczy, ze skorzystasz z wtyczek page builder, i z ich pomocą stworzysz każdą stronę landing page.

Świetną wtyczką page builder jest polecana prze zemnie wtyczka Elementor. Już w wersji darmowej stworzysz strony landing page. Wersja Pro pozwoli na dodanie kilku opcji np. zegarów, aczkolwiek nie jest ona wymagana, ponieważ po dodaniu kilku wtyczek darmowych, można stworzyć solidny mini kreator stron lądowania bazując na Elementorze w wersji darmowej, tak np. powstał mój pakiet stron lądowania LandingBox.

Czym jest Elementor

Elementor to wtyczka WordPress, która działa na zasadzie metody przeciągnij i upuść czyli drag and drop. Możesz ją przetestować za darmo, ponieważ udostępniona jest w repozytorium WordPressa. Za jej pomocą możesz tworzyć świetnie wyglądające strony bez wiedzy technicznej.

Cały szablon/ układ tworzy się za pomocą widgetów, które przyspieszają prace nad tworzeniem wyglądu strony, dodatkowo wszystko robimy w trybie wizualnym, czyli od razu widzisz efekt strony, która powstaje.

Wnioski

Jeśli masz już swoje strony lądowania, to sprawdź czy zawierają te wyżej wymienione elementy, a jeśli dopiero masz zamiar stworzyć landing page do promocji swoich darmowych prezentów, upewnij się, że nie pominęłaś żadnego elementu.

Jeśli masz problem z wyborem platformy do tworzenia landing page, zacznij od WordPressa i wtyczki Elementor, zaoszczędzisz pieniądze.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy przy tworzeniu wspaniale wyglądającej strony lądowania dla swojego lead magnetu? Sprawdź nasze szablony stron lądowania !


Spodobał Ci się artykuł ? Udostępnij go znajomym.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on tumblr

1 thought on “7 niezbędnych elementów każdej strony lądowania i jak je tworzyć w WordPress”

Skomentuj artykuł

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *