5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje bloga
Prawdopodobnie, kiedy czytasz ten tytuł artykułu to przychodzi Ci do głowa myśl, że przecież wcale nie potrzebujesz bloga, bo nie masz czasu, masz przecież klientów z polecenia i tak już poświęcasz za dużo czasu na prowadzenie kont społecznościowych swojego biznesu. Więc, po co masz dokładać sobie pracy i prowadzić jeszcze bloga?
W tym artykule przedstawię Ci dokładnie pięć powodów, dla których prowadzenie bloga przyniesie dużo korzyści dla Twojej firmy.
Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
Jeśli do tej pory zastanawiasz się czy warto prowadzić bloga to bez wątpienia mogę odpowiedzieć, TAK. Blog jest świetnym sposobem pozyskiwania ruchu na stronę a co za tym idzie również pozyskanie nowych klientów.
Powód 1) Blog to świetny sposób na kierowanie ruchu do Twojej strony.
Jedną z największych trudności jest przekierowanie odbiorcy np. z fanpage na stronę WWW, na której mogliby dowiedzieć się o Twoich usługach czy produktach.
Być może prowadzisz sklep internetowy i sprzedajesz kartki okolicznościowe czy inne rzeczy handmade albo oferujesz jakieś usługi np. prowadzenie księgowości, pozyskiwanie dofinansowań na rozwój firmy, itp. I mam nadzieję, że masz, chociaż stronę WWW, która przedstawia Twoją ofertę, ale czy masz klientów? Czy raczej ciągle musisz bombardować swoje konta społecznościowe swoimi ofertami usług i sprzedaży, gdzie tylko w kilku zdaniach piszesz o zaletach swojego produktu?
A teraz wyobraź sobie, że prowadzisz bloga i piszesz artykuły dotyczące Twojej niszy i publikujesz taki post na Facebooku zamiast nachalnej sprzedaży. Co się dzieje? Odbiorca wchodzi na Twoją stronę, czyta artykuł i jeśli jest zainteresowany to zaczyna przeglądać Twoją stronę i nagle widzi sklep lub Twoją ofertę usług. Widzisz skierowałaś odbiorcę, czytelnika a możesz zamienić go w klienta.
To jest właśnie ruch do Twojej strony, który możesz zamienić w sprzedaż w mniej natarczywy, ale bardzo wartościowy.
Powód 2) Twój blog to część Twojej marki.
Stronę internetową tworzy się po to, aby potencjalni klienci mogli dowiedzieć się o Twojej firmie. Ale to też miejsce gdzie przedstawiasz siebie to, kim jesteś, co robisz i jak możesz im pomóc.
Sposób, w jaki piszesz bloga będzie kolejnym ważnym elementem Twojej marki biznesowej. Jeśli sprzedajesz usługi np., jako Wirtualna Asystentka, to bardzo ważne jest, aby potencjalni klienci czuli Twoją osobowość.
Jeśli prowadzisz tylko i wyłączenie konta social media to założę się, że wstawiasz jedynie zdjęcie produktu i krótki opis najczęściej funkcji, a nie korzyści, ale o tym w innym artykule. W ten sposób bardzo trudno jest pokazać swoją osobowość, obraz i kilka zdań nie wiele powie o Tobie.
Dlatego prowadzenie bloga pozwoli Twoim klientom poznać osobę, która stoi za danym biznesem. A jak wiadomo kupuje się od ludzi, a nie od firmy.
Powód 3) Masz pełną kontrolę nad stroną, blogiem i swoim biznesem.
Wyobraź sobie sytuację, że Instagram znika, Facebook ma kolejne zmiany algorytmów i fani nie widzą Twoich postów, bo zasięgi znowu zostają ucięte. Albo social media nakłada Ci blokadę na konto. Co wtedy? Klienci znikają z dnia na dzień, bo nikt nie pamięta adresu Twojej strony, albo nowi klienci nie mogą trafić na Twoją stroną, ponieważ w Google jest tak duża konkurencja, bo większe firmy płacą sporo pieniędzy za pozycjonowanie w przeciwieństwie do Ciebie.
Ale jeśli masz swoją stronę zbudowaną pod swoją domeną i na hostingu, to masz pełną kontrolę. Nikt przecież nie usunie Ci strony bez ostrzeżenia, a artykuły blogowe napędzają Ci ruch z wyszukiwarki i klienci mogą do Ciebie dotrzeć.
Z drugiej strony na własnej stronie możesz zamieścić, co tylko chcesz, w przeciwieństwie do Facebooka czy Instragrama gdzie zdarzają się sytuacje, w których zdjęcie zostaje usunięte z konta, ponieważ łamie regulamin danej platformy.
Powód 4) Jesteś o krok przed konkurencją.
Na pewno podglądasz swoją konkurencję i patrzysz, w jaki sposób prowadzą konto na Facebooku, co tam publikują, jak wygląda ich strona itp. Postaw się teraz w sytuacji klienta. Każda firma oferuje te same usługi, czym się różnią w social media? Trudno jest rozróżnić, każda zapewnia, że masz najwyższej, jakości usługi, ale podjęcie decyzji jest trudne, prawda?
Wchodzisz na stronę tych dwóch firm, bo je mają i widzisz portfolio prac, kilka słów o firmie wymienione usługi, czy teraz podjęcie decyzji będzie prostsze? Nie koniecznie, bo nadal ciężko będzie stwierdzić, która firma jest lepsza. Ale jeśli jedna z nich będzie prowadzić bloga, gdzie w ciekawy sposób wyjaśnia wszystko na dany temat, do tego daje różnego rodzaju materiały za darmo to czy teraz wybór będzie prostszy? Zdecydowanie TAK, dlaczego? Bo jako odbiorca zobaczysz, że ta firma kocha to, co robi, spędza godziny na pisaniu artykułów, aby edukować swoich czytelników. Od razu widać, że ta firma ma dużą wiedzę itp.
Oczywiście firmy, które nie prowadzą, bloga na pewno też mają wiedzę w swojej dziedzinie, ale niestety na pierwszy rzut oka po wejściu na stronę Ty, jako odbiorca nie możesz tego sprawdzić, ponieważ na stronie są tylko szczątkowe informacje o firmie lub usługach, które wykonujesz.
Dlatego musisz sprawić, że będziesz się wyróżniał na tle konkurencji. Jak? Prowadząc bloga na swojej stronie.
Powód 5) Prowadząc bloga możesz poprawić jakoś obsługi klienta.
Blog to oczywiście najlepszy sposób na przyciąganie nowych osób na Twoją stronę, a w konsekwencji na przekształcenie ich w płacących klientów. Ale również może być świetnym narzędziem poprawiającym obsługę klienta.
Na blogu możesz dzielić się użytecznymi informacjami, z których skorzystają nie tylko nowi klienci, ale i obecni, którzy już dokonali wcześniej jakiegoś zakupu lub skorzystali z Twojej usługi. Możesz poszerzać wiedzę odbiorców pokazując im nowe zastosowania produktu, albo poradniki jak coś dodatkowo zrobić np., jeśli tworzysz strony internetowe tak jak ja, to mój klient, któremu stworzyłam stronę na WordPress, na moim blogu może dowiedzieć się o wtyczkach, które poszerzą funkcjonalność jego strony np. o sklep internetowy. Co się wtedy stanie? Ten klient na 99% nie będzie szukał innego wykonawcy, który stworzy mu sklep, a przyjdzie ponownie do Ciebie.
Na blogu możesz również napisać artykuły dotyczące problemu, który pojawia się najczęściej u Twoich klientów, albo najczęstsze pytania, jakie mogą mieć Twoi klienci.
Zobacz na artykuł, który właśnie czytasz. Pytanie, dlaczego firma potrzebuje bloga zadają bardzo często moi klienci, albo osoby na grupach facebokowych. Użyłam tego pytania, jako temat na artykuł i mogę teraz odesłać potencjalną osobę do przeczytania tego artykułu, mogę odesłać swojego klienta, dodatkowo jeśli ktoś będzie szukał tego w Google to jest duża szansa, że właśnie trafi na mój blog.
Wnioski
Jeśli po przeczytaniu tych pięciu powodów, dla których warto prowadzić bloga, wciąć nie widzisz korzyści z prowadzenia bloga firmowego to mam dla Ciebie małą radę. Spróbuj napisać kilka wartościowych artykułów, być może zobaczysz, że pisanie bloga nie wymaga nie wiadomo ile czasu jeśli ma się wiedzę w swojej dzienie, niszy. A założę się, że w niedalekiej przyszłości zobaczysz ile korzyści przyniosło publikowanie artykułów.
Oczywiście miej świadomość, że po napisaniu kilku artykułów od razu nie będzie miliona wejść na stronę, na to potrzeba czasu. Artykułu należy odpowiednio przygotować pod SEO, aby ułatwić sobie pozycjonowanie w Google, również bardzo ważne jest w jakiej branży działasz i czy nie jest ona zbyt konkurencyjna, ponieważ wtedy nieco trudniej będzie pozyskać ruch z Google na frazy kluczowe.
Nie mniej jednak warto prowadzić bloga i zachęcam Cię do tego, abyś zaczęła to robić.